ACİL SERVİS EKİBİ İLE SÖYLEŞİ
     İnsanların hayatlarında belki de dönüm noktası diyebileceğimiz yerlerdir acil servisler. İlk müdahalenin çok hızlı ve etkili bir şekilde yapıldığı müthiş bir ekip ruhunun olduğu yerlerdir. Biz de hastanemizin en etkili birimlerinden olan Acil Servis ekibiyle röportaj yaptık.
     7 gün 24 saat kurtarmaya çalıştığınız birçok hayat var. Hayati tehlike sınırında olan vakalarda belki de bir saniyeniz bile çok değerli. Bu tip durumlarda müdahaledeki hızınızı ve dikkatinizi nasıl sağlıyorsunuz?
     Çok ciddi hayati tehlikesi olan vakalara bazen saniyeler içerisinde doğru ve zamanında müdahale etmemiz gerekiyor. Acil tıp uzmanlarımızın aldığı eğitimi tamamen bu vakalara nasıl müdahale edileceği üzerinedir. Bu eğitim doğrultusunda hastalarımıza müdahale etmekteyiz.
     Kazaların ilk hallerini görmektesiniz. Çok etkilendiğiniz vakaların duygu yoğunluğundan sıyrılıp yine kalan işinize devam etmek için neler yapıyorsunuz?
     Çoğu zaman kaza sonrası gördüğümüz, durumu kötü olan hastalarla karşılaşıyoruz. İlk anda bu durumdan etkileniyor olsak da uzmanlığımız gereği bu durumdan kurtulup hastaya o anda yardım edebilecek kişinin biz olduğumuzun farkına varıp derhal müdahale ediyoruz. Bu tür hastalarla çok sık karşılaştığımız için çoğu zaman bu duyguyu yaşamıyoruz.
     Acil servisin yoğun olan karmaşasını nasıl önlüyor ve bu durumda nasıl bir yol izliyorsunuz?
     Acil servisler beklenmedik durumlarla karşılaşılan, durumu ağır olan hastaya anında müdahale edilen ve bu hastaların tüm tetkik ve tedavilerinin aynı anda yapıldığı birimler olduğundan çoğu zaman karmaşık bir servis olarak algılanır. Burada çalışan hekimler, hemşireler, hastabakıcılar ve diğer görevliler arasında görev dağılımı yapılarak karmaşa önlenmeye çalışılır.
Servise başvuran hastalar aciliyet durumlarına göre sınıflandırılarak müdahaleye başlanır. Çok sayıda başvuru olduğu düşünüldüğünde bu sınıflamanın yapılması kaçınılmazdır.
     İyi bir ekip olduğunuzu görmekteyiz ve biliyoruz. Herkes arı gibi çalışıyor. Bu kadar acil vakaların yoğun olduğu bir serviste ekiple birliği nasıl sağlıyorsunuz?
     Takım çalışmasının sağlık alanında en yoğun uygulandığı birimler kuşkusuz acil servislerdir. Bu takım ruhunun sağlanabilmesi için tüm takım üyelerine profesyonel görevleriyle ilgili sürekli bir eğitim programı uygulanmaktadır. Bu eğitim doğrultusunda herkes bir bütün olarak çalışabilmektedir.
     Doç. Dr. Okhan AKDUR; ''Eskiden acil servisler hiçbir uzmanlık alanı tarafından sahiplenilmeyen yerlerdi. Ancak acil tıp uzmanlığı ile beraber Acil Servisler artık 7 gün 24 saat profesyonel acil sağlık hizmetinin verildiği birimler olmuştur. Toplumun beklentisi her geçen gün artmaktadır. Biz de kendimizi buna paralel olarak geliştirmeye çalışıyoruz.
Aciliyet durumu daha az olan hastalarımız bazı yoğunluk durumlarında biraz bekletilmek durumunda kalabilirler. Biz müdahale ettiğimiz hasta ve yakınlarından bu konuda daha anlayışlı olmalarını ve acil servis ekibimizin onların sağlığı için özveriyle çalıştığını bilmelerini istiyoruz. '' şeklinde konuştu.

134-hhtu-r1.jpg